tisdag 18 augusti 2009

Vi åker på Summerschool!

Manuela Fredriksson och Truls Nyberg, Norrbottens stipendiater, anländer till Valencia i Spanien den 24 augusti. En veckas konferens med deltagare från hela Europa väntar på dem. Ni kan följa deras resa här på bloggen.

Truls och Manuela är båda aktiva i samhällsutveckling i Norrbotten. I allt från föreningsliv, politiska ungdomsförbund till ungdomsråd. De brinner för politik och företräder ofta unga människor.

- Det som jag skulle tycka vore roligt med AER summerschool är att träffa ungdomar som har samma brinnande engagemang för förändring och förbättring som jag själv har. Många nya spännande vänner och idéer skulle dyka upp, och jag skulle få chans att föra vidare mina idéer och mina kunskaper, säger Truls.Manuela har också en vilja att göra något av veckan i Valencia.
- Jag mycket erfarenhet då det kommer till samarbete och kreativa möten. Norrbotten ligger mig varmt om hjärtat och under hösten ska jag driva ett projekt tillsammans med näringslivet som kommer att ge mig tidsmässiga, och ekonomiska förutsättningar för att driva debatten på regional nivå.

Om ni funderar på något kan ni gärna kontakta dem på stipendiater@gmail.com

Håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar