måndag 24 augusti 2009

Första kvällen

Vi kom fram tillslut. Manuela höll på att slänga sitt boardingkort och jag glömde min plånbok i säkerhetskontrollen. Flygplanet hade något tekniskt fel och kunde inte starta, men bara någon timme senare så hade dom hittat ett nytt plan åt oss. Otroligt nog så hittade även vi till det planen och allting löste sig. Som vanligt.

Nu ikväll när vi kom fram så var jag grymt hungrig. Middag var utlovad till klockan 8 och vi hann precis så att vi blev lite lagom sena. Väl där visste vi inte riktigt vad som gällde, men som tur var hittade vi väldigt många andra ungdomar som var precis lika förvirrade som vi. Ingen fattade om småsnacksen som stod framme var middag eller förrätt, men till slut hade alla ätit sig proppmätta i alla fall. Blev ett väldigt trevligt mingel och även om jag inte kommer ihåg så många namn så var det trevligt att få några ansikten på andra deltagare.

Vet inte riktigt hur mycket tid vi kommer få över till andra saker men jag har hört ryktats om ett tomatkrig 4 mil norr om Valencia som tydligen ska vara rätt spektakulärt. Det är även fotbollsmatch på torsdag men man får se vad som hinns med...

Kan förresten tipsa om min twitter som jag skaffat. Den uppdaterar jag lite oftare med sms på dagarna.

/Truls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar