torsdag 20 augusti 2009

Packa, packa, packa


God morgon people. I morgon är det dags, för mig, att åka till Stockholm. Truls reser inte förrän söndag, eftersom resan till Spanien är på måndag. Men busy som man kan vara ska jag på mentorsutbildning med Sverige Ungdomsråd, så att jag kan hjälpa ett par specifika ungdomsråd att utvecklas i sitt organisatoriska arbete. 

Mitt problem är packningen. Det har det alltid varit. Jag är den sortens människa som behöver lista över allt jag kan behöva och antal, indelat i dagar och kanske färgkoder. Eller också en mamma som kärleksfullt väljer ut, och gör arbetet. Men en del av projektet "bli vuxen" går ut på att ta hand om sitt eget liv. 




Över till annat: Igår hade jag äntligen tid att gå  igenom konferensens program och alla delar. Det kommer att bli intressant, jag hoppas stark på att kunna diskutera de olika sektorernas inverkan på den politiken och arbetet konferensen går ut på (vatten, miljö). Trots att Skandinavien inte lider av vattenbrist så är det ett universiellt problem att 50% av världens befolkning går över en halv timme för att få rent vatten. Sjukt bortskämda vi är här i norr. 

Något annat som också är intressant är att organisationsincesten märks även på Europa-nivå. Samma människor (unga människor!) syns i dessa kretsar. Man skulle kunna tro att vi unga har en medfödd förmåga att kunna rotera runt och inte fastna i avskräckande rutiner, men icke. Dock har vi roligare! Så till er alla där ute: Gå med i en förening, ett förbund eller organisation NU så kan ni njuta av livet på MITT sätt. 

Aja. Nu ska jag fortsätta med packningen, och leta reda på mina biljetter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar