måndag 24 augusti 2009

Mitt första blogginlägg i bloggosfären!

Manuela har ju skrivet ett par inlägg, men det kanske är dags att jag skriver något också. Har funderat lite på vad man ska skriva i sitt livs första blogginlägg. Då jag egentligen inte riktigt vet vilka läsarna är så kanske det bästa är att börja med att presentera sig lite.

Heter alltså Truls Nyberg, är 18 år och går på Ledarskapsprogrammet i Luleå. Är i grunden en fotbollskille med Bergnäsets AIK som moderklubb men har nu gått över till Luleå domarklubb. Nu har jag dessutom gett mig in i ännu en folkkär bransch – politiken.

2006 blev jag medlem i Piratpartiet och inför eu-valet i år så började jag engagera mig på riktigt i partiet. Arbetet i Luleå belönades med att vi blev 5:e bästa piratkommun i landet (link) med 9,4 % av stadens väljare och på Porsö centrum fick vi 27,7 %. Efter detta fick jag åka med Ung Pirat (Piratpartiets ungdomsförbund) till Almedalen och nu är jag nog fast i politiken och organisationernas värld ett tag...

Nu är jag lite småtrött efter att ha gått upp halv sex, men irritationen från flygplatsen har hunnit lägga sig lite. Blev faktiskt glatt överraskad över säkerhetskontrollernas flexibilitet både igår och idag. Min kära mor hade stoppat ner en flaska handsprit, 250 ml med 85% etanol som både då var för stor och för stark (vet inte riktigt varför man inte har fått ta med sig stark denaturerad sprit tidigare) men tack vare svininfluensan så har man nu gjort ett undantag. Var tvungen att använda den på Kallax för att visa att det inte var någon frätande terroristvätska, men på Arlanda var det dock slappare. Blev dock kroppsvisiterad där istället...

Just nu sitter jag på planet till Madrid mitt emellan två tjejer som jämför sina handväskors innehåll. Skalman skulle vara avundsjuk... Om två och en halv timme, klockan 12.00 landar vi i Madrid där vi ska vänta till 15.40 då nästa flyg går. Manuela verkar ha bestämt att vi ska äta lunch med Nor där som nu sitter och läser Manuelas Cosmopolitan till höger om mig. Det pratas om picknick i 34 graders värme om man nu kan hitta någon gräsplätt utanför flygplatsen. Kanske slutar med McDonalds i alla fall...

/Truls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar